Onderweg naar Zuid Chili

19 januari 2020 - Punta Arenas, Chili

Vandaag een reisdag. Onze trip door Patagonië start in Punta Arenas, onderaan in het smalle puntje van Zuid  Chili. Om daar te komen hebben we 2 vluchten te gaan. Eerst naar  de hoofdstad Santiago de Chili en vervolgens door naar Punta Arenas.

Punta Arenas is een havenplaats met een rijke historie aan de Straat van Magellan. Eerst als strafkolonie en militaire basis. Later werd het door  toenemende scheepvaart een bloeiende havenplaats.  Het Panamakanaal  bestond toen nog niet. Stoomschepen werden bevoorraad met steenkool. Veeteelt, met name schapen.... wol en vlees ging naar Europa . En de goudkoorts trok Europese immigranten aan (Kroaten, oost Europeanen en Portugezen). Ook vertrokken er de eerste expedities richting  Antarctica.

Wij blijven hier niet.  Het is alleen onze aankomstplaats en gezien tijdstip 1 overnachting. Dan de volgende dag de huurauto in ontvangst nemen en "on the road".  Wij rijden door Zuid Patagonië via Puerto Natales en bezoeken dan eerst Torres del Paine nat.park. Vervolgens passeren we ook weer de Argentijnse grens en eindigen in El Calafate voor bezoek aan Los Glaciaras nat.park met de beroemde Perito Moreno gletsjer.

Op onderstaand kaartje zie je de plaatsen Arenas, Natales en El Calafate liggen. Om beetje idee te krijgen van waar dit exact is. (langs de gele lijn). De grijze lijn is  de grens Chili/Argentinië. Vanuit El Calafate vliegen we door naar Ushaia (Vuurland) Onderaan groene lijn. We gaan dus nog zuidelijker.  Maar dat duurt nog even.

300px-Rutas_a_Punta_Arenas.svg-1

1. Mirna:
    19 januari 2020
    Veel (rij)plezier! Voorzichtig zijn hoor. Dikke kus!
  2. Truus:
    19 januari 2020
    Leuk om jullie zo te volgen. Wens jullie een fantastische reis met heel veel bezienswaardigheden, maar die wel voorzichtig hoor. 😘
  3. Emmy:
    19 januari 2020
    Zo,nog even weer vliegen dus,hoop dat de wegen er goed bijliggen,veel plezier .Ga Donna morgen even laten zien waar jullie heen gaan,misschien is het herkenbaar voor haar.
  4. Lia:
    19 januari 2020
    Nog even doorreizen dus, maar wat een fantastische reis! Safe trip, veel plezier✈️👌🌍🥂😘
  5. Bert vorenkamp:
    19 januari 2020
    Mooie reis. Veel plezier !!
    Laat de foto's maar komen !