Yes, eindelijk gaan we .....

15 januari 2020 - Schiphol Airport, Nederland

Collage 2020-01-12 12_46_04

De tassen gepakt, ingecheckt voor de vlucht, ons avontuur kan beginnen.  Om 14 uur op station Appingedam ingestapt richting Schiphol.  Voor een uurtje extra speling gekozen. Of je nu thuis op de bank zit te wachten, of relaxt reizen en iets langer op Schiphol.

Het is zomer in Argentinië, maar de gebieden die we bezoeken variëren qua temperatuur.  Van 25-30 graden in Buenos Aires en Iguazú tot 10-15 graden in Patagonië en Vuurland (met kans op regen en harde wind). Dus met inpakken alle varianten in de tas. Vond het toch wel een leuke constatering dat je voor 1 week duikvakantie meer kilo's bagage meeneemt dan op deze rondreis van 4 weken.

We hebben een nachtvlucht en hopen een beetje te kunnen slapen.  Het is bijna 14 uur vliegen naar Argentinië.  Het tijdsverschil met Nederland is 4 uur en verwachte aankomst is rond 7.00 uur in de ochtend.  Dan eerst even watuitrusten en dan 's middags een eerste kennismaking met de stad.

Het plan is om een bezoekje te brengen aan de Plaza de Mayo (Mei plein) bekend van o.a. de "dwaze moeders". Sinds  1977 lopen de moeders met witte hoofddoekjes rondjes op het plein uit protest tegen verdwenen kinderen en familieleden tijdens het regime van de militaire junta (1976-1983).  Nog altijd komen de moeders (inmiddels grootmoeders) op donderdagmiddag samen op het plein. Plaza de Mayo heeft altijd een belangrijke plaats ingenomen in de Argentijnse geschiedenis.

1. Mirna:
    Het avontuur kan beginnen! Fijne reis! Dikke kus
  2. Emmy:
    15 januari 2020
    Eindelijk,begint voor jullie de rondreis,een lange vlucht hoor,misschien filmpje kijken. Een grote overgang,hier de lange broek,en daar lekker zomers gekleed. Geniet ervan🙋🙋
  3. Janny:
    15 januari 2020
    Yes, eindelijk gaat jullie avontuurlijke reis beginnen... Veel plezier, Geniet, goede vlucht!!!
  4. Frank:
    16 januari 2020
    Hehe, eindelijk maar toch. Je kijkt er zo lang naar uit, en dan is het eindelijk echt begonnen. Heel veel plezier, en nu lekker genieten van jullie geweldige reis.
  5. Aly:
    16 januari 2020
    Inmiddels zijn jullie aangekomen in Argentinië. Lekker genieten, wij verheugen ons op de foto’s en de verhalen. X
  6. Lieve Groet van Stien:
    Heerlijk.....Vakantie ….Nu Genieten.
  7. Gea cock:
    17 januari 2020
    Veel plezier🏖
  8. Frankes Gerda:
    17 januari 2020
    Geniet heerlijk van deze fantastische reis samen leuk om met jullie avonturen mee te lezen