Kaapstad & Kaapse schiereiland

12 oktober 2016 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Vanuit Stellenbosch waar we het Tokara wijnhuis hebben bezocht en een "wine-tasting" hebben gedaan, is het nog zo'n 50 km richting Kaapstad. Het verkeer is drukker en ipv een tweebaansweg in de massa meerijden op 6 baans-wegen. Maar tom-tom lijdt ons weergaloos door de stad en we buigen af naar het Kaapse Schiereiland waar we het zuidelijkste puntje Cape Point gaan opzoeken. Zo'n 24 jaar geleden reden wij met ons peugotje 205 van Delfzijl via Zweden, Finland naar de Noordkaap, Noorwegen. Noordelijkeste puntje van Europa. Nu samen op het zuidelijkste puntje van Afrika. Geweldig! De route terug via Simonstown en Boulders beach waar we nogmaals eens colony Afrikaanse pinguïns opzoeken. Vervolgens door naar Kaapstad.

Ons verblijf is gelegen in de buurt van Beach Road en vanuit de kamer hebben we uitzicht op de oceaan. De auto kan nu 2 dagen aan de kant blijven. We gaan met de benenwagen en de hop on- hop off bus. Ideaal. Wandelend via de boulevard richting Waterfront. Mooie uitzichten op de oceaan. Af en toe is de boulevard ook de splash-zone. Wat een golven zeg. Ondertussen uitzicht op de Tafelberg en ook komen we langs het Cape Stadion. Eén van de stadions van het WK 2010. Het stadion van Johannesburg in 2011 ook gezien. Leuke aardigheid deze ook aan het lijstje toe te voegen. Waterfront is een geweldige plek. Oud haven gebied dat helemaal opnieuw is ingericht met trendy winkels & restaurants.  Een geweldige plek om te verblijven. Ook met bus richting de Tafelberg geweest.  Nog niet met de kabelbaan naar boven gegaan. Doen we morgen. Vandaag toch nog een paar wolkjes. Met de bus een heel rondje Kaapstad gemaakt. Terug bij Waterfront Two Oceans Aquarium bezocht. Maar daar vond grote renovatie plaats van juist grote aquarium met haaien basis,  dus viel een beetje tegen.

Wandelend terug richting hotel. Onderweg drankje & hapje eten op terras in  de zon met uitzicht op oceaan. Hmmmmmm laatste dag,  dit gaan we missen. Inmiddels ingecheckt voor terugvlucht naar Amsterdam. Maar dat is pas morgenavond 23.00 uur, dus nog 1 dag Kaapstad te gaan.

1. Greet Pomstra:
    12 oktober 2016
    Prachtig verhaal, geniet van jullie laatste dag, goede vlucht naar huis!!! PS het is hier koud!!!