Op weg naar de Westkaap

6 oktober 2016 - Knysna, Zuid-Afrika

Vanuit het hooggebergte rijden we terug naar Durban voor een binnenlandse vlucht naar Port Elizabeth. Onderweg regent het en op een bepaald moment geeft de temperatuurmeter nog 7 graden aan. Vanaf Port Elizabeth gaan we de zgn. Garden Route volgen, welke langs de kust slingert tot aan Mosselbay.
We hebben een beetje het gevoel nu in een "ander Afrika" te zijn aangekomen. Tot nu toe was het allemaal wat avontuurlijker. Hier grenst het dichter tegen Europa of de Westerse wereld aan. De omgeving blijft prachtig. Ruige kustlijn, heuvels en bergen wisselen elkaar af. Grote diversiteit aan planten, bomen en struiken waarvan sommige mooi in bloei staan.
Onze eerste stop is bij Storms Rivier en het Tsisikomma Nat.Park. Een korte wandeling langs de kust brengt ons naar een hangbrug die een kloof van 77 meter overspant.
Onze vervolgstop is 2 nachten in Knysna. Een kleine plaats welke aan een lagune ligt, maar wel in verbinding met de oceaan en dus ook tij verschillen kent. Het is zomers een geliefde plek, ook bij de Zuid Afrikanen zelf. Nu is het er nog redelijk rustig. De 1e dag met mooi weer, zo`n 25 graden. 's Middags een Whaletour gedaan. Helaas zonder succes, wel een paar zeehonden en een verdwaalde dolfijn. Tja...... het kan niet altijd raak zijn. De boottocht op zich was wel gaaf. En er volgen nog meer kansen. Onze volgende bestemming is Hermanus en daarvan wordt gezegd dat je de walvissen vanaf de kant kunt zien. De 2e dag wat in de buurt gewandeld en dorpje wat verkend. Helaas in de loop van de middag regen en dan daalt de temperatuur ook snel, dus nu met een lekker glas wijn een verslagje bijwerken.

1. Ineke:
    6 oktober 2016
    Die hangbrug zou niks voor mij zijn. Jullie zitten nu in een hoek waar Jan heel vroeger ook geweest is. Hopelijk zien jullie van de week de walvissen wel. Veel plezier