Naam:
Foto’s:
115
Video’s:

Over onze reis

Antarctica….  door ons altijd al als ultieme reisbestemming gezien. Overweldigende ijsmassa's, fantastische dierenwereld, enorme ruimte en stilte. En nu wordt het werkelijkheid.

Een reis van 4 weken brengt ons eerst naar Argentinië. Na de stad Buenos Aires te hebben bezocht vliegen we door naar zuid Chili, Punta Arenas van waaruit we een 7 daagse autotour gaan maken door Zuid Patagonië. Via Puerto Natales naar het Torres del Paine National Park. Vervolgens de grens met Argentinië weer over naar El Calafate. Onze uitvalbasis voor o.a. een bezoek aan de grootste actieve gletsjer ter wereld, de Perito Moreno.

Vanaf El Calafate vliegen we naar Ushuaia.  Een kleine plaats in het zuidelijkste puntje van Argentinië.   Hier maken we nog een dagtrip naar het Tierra del Fuego National Park (Vuurland) om de volgende dag 's middags in te schepen bij MS Ushuaia voor een expeditie van 10 dg naar Antartica. De Weddellzee route - naar het Antarctisch schiereiland, de South Shetland-eilanden en de Weddel-zee.

Bezochte landen

Wij hebben 70 landen (28%) bezocht:

Andorra, Antarctica, Argentinië, Aruba, België, Botswana, Brazilië, Canada, Caribisch Nederland, Chili, China, Costa Rica, Cuba, Curaçao, Cyprus, Denemarken, Duitsland, Egypte, Fiji, Filipijnen, Finland, Frankrijk, Griekenland, Hongarije, Hongkong, Ierland, Indonesië, Israël, Italië, Jordanië, Kenia, Kroatië, Lesotho, Liechtenstein, Luxemburg, Maldiven, Maleisië, Malta, Marokko, Mexico, Monaco, Nederland, Nederlandse Antillen, Nieuw-Zeeland, Noorwegen, Oostenrijk, Panama, Paraguay, Polen, Portugal, Rusland, Seychellen, Singapore, Slovenië, Spanje, Sri Lanka, Swaziland, Tanzania, Tsjechië, Tunesië, Turkije, Vaticaanstad, Verenigd Koninkrijk, Verenigde Arabische Emiraten, Verenigde Staten, Zambia, Zimbabwe, Zuid-Afrika, Zweden, Zwitserland.