Omdenken...... route aanpassing

14 november 2019 - Appingedam, Nederland

Zo ben je druk met inlezen, voorbereiden en dromen over Antarctica..... en dan ineens komt uit onverwachte hoek een bericht, waardoor even alles in een heel ander daglicht komt te staan. De Antarctica expeditie maatschappij heeft onze trip gecanceld.  In februari 2019 vastgelegd...... en dan eind oktober (zo'n 2,5 mnd voor vertrek) horen dat het niet doorgaat.  Oké.......  en nu dan???

Eerst even goed alles laten bezinken, vervolgens in het hoofd omschakelen en op zoek naar alternatieven. Want naast Buenos Aires, Patagonië en Vuurland, heeft Argentinië nog meer te bieden. Gebieden die wij zouden overslaan, omdat die niet meer in het tijdschema en budget pasten, komen opnieuw in beeld. Daarom reizen we nu vanuit Ushuaia (Vuurland) door naar de Península Valdes. Een schiereiland waar je kolossale zeeolifanten en speelse zeeuwleeuwen langs de kust tegenkomt. Helaas is het niet het goede seizoen om ook walvissen te spotten. Verder bezoeken we daar Punta Tombo, waar de grootste broedplaats van magelhaenpinguïns ter wereld te vinden is. Tussen september en april zijn de pinguïns hier te vinden om te broeden en de jongen op te voeden. Op het hoogtepunt (januari) kun je tot 800.000 pinguïns verwachten. Ze doen ons erg denken aan de Zwartvoet pinguïns van Zuid Afrika.

Dan reizen we door naar het noorden om de Iguazú Watervallen te bezoeken. De verzameling van watervallen bevindt zich op het drielandenpunt tussen Argentinië, Paraguay en Brazilië. Het Nat.Park bestaat uit 275 watervallen, +/- 80 meter hoog verspreid over een breedte van 2,7 km. We willen zowel vanuit de Argentijnse als Braziliaanse kant de watervallen bezoeken. Het gebied is omzoomd door subtropisch regenwoud met vele plantensoorten en een diversiteit aan dieren.

Ondanks dat we onze "ultieme droombestemming" hebben moeten loslaten, zijn we inmiddels helemaal enthousiast en nieuwsgierig geworden naar deze nieuwe gebieden. In plaats van extra thermo-ondergoed, mutsen en handschoenen, kan een deel van de koffer met korte broek en T-shirt worden gevuld.

"Time for a new adventure"

1. Hannie:
    14 november 2019
    Oei, dat was even schrikken voor jullie. Maar dit wordt ook een hele mooie reis als ik dit zo lees. Met mooie reisverhalen hoop ik.
  2. Yolanda Wals:
    14 november 2019
    Waarom is de reis gecanceld??

Wat je nu als alternatief gaat doen is ook erg mooi! Dit jaar ook allemaal gezien.
  3. Wiecher Brouwer:
    14 november 2019
    Heel jammer dat de trip naar Antarctica gecancelled is. Desondanks zal het vast een fantastische vakantie worden. Heel veel plezier!!
  4. Heleen Delker:
    14 november 2019
    Jammer van jullie eerste bestemming, maar volgens mij is het alternatief zeker zo mooi.
    In ieder geval maar opnieuw inlezen en geniet van de nu wel kortere voorpret. Alvast een goede reis gewenst
  5. Frank:
    14 november 2019
    Wat jammer dat jullie originele reisplan niet door kan gaan. Maar zo te horen zijn jullie al omgeschakeld, en gaan jullie nu andere hele mooie dingen zien
  6. Goos:
    15 november 2019
    Jammer van de eerstgenoemde reisbestemming, maar je hebt een heel mooi, indrukwekkende alternatieve reis uit gestippeld
  7. Rika:
    16 november 2019
    Jammer dat jullie reis niet doorgaat. Er komst vast nog wel een keer een Antarcticareis. Wat jullie nu gaan doen lijkt me ook geweldig. Ben nu al nieuwsgierig naar jullie reisverslag. Alvast een hele mooie reis gewenst.
  8. Annie en Jan:
    11 januari 2020
    Wij wensen jullie een fijne ontspannen reis met hopelijk vele mooie verassingsmomenten.