Panorama route

24 september 2016 - Kiepersol, Zuid-Afrika

We zijn inmiddels al een paar dagen verder, maar eerst terug naar de Blyde Rivier Canyon, ook wel de Panorama route genoemd om zijn geweldige uitzichten. Naarmate we de bergen inklimmen, trekken de wolken weer samen en komen de mistvlarden over de bergen rollen. Dat we hoog zitten is te merken aan de omgeving. Loofbomen hebben plaats gemaakt voor naaldbomen.

Het 1e uitzichtpunt op de route is God''s window, maar helaas waren de gordijnen gesloten. Eén en al mist en wolken. We volgen nog een wandelpad naar boven. De begroeiing hier op 1730 m is regenwoud. Bomen begroeid met varens en mossen. Takken versierd met baardmos.

We vervolgen onze route en de 2e stop is bij Bourke s Luck Potholes. De Treur en Blyde  river komen hier samen. Door erosie en de kracht van het water en zand en kiezelstenen zijn cilindrische gaten in het gesteente uitgeslepen.

Het laatste uitzichtpunt is bij de 3 Roundavels. Imposante rotsformaties in de canyon. De naam is afgeleid van de ronde Afrikaanse hutten, die je hier met een beetje fantasie in kunt herkennen.

Op de terugweg nogmaals de afslag Gods window genomen. Het was helemaal opgeklaard en de loodrechte klifwanden en de achterliggende lowfields alsnog kunnen bewonderen.

1. Ineke:
    28 september 2016
    Prachtig wat een geweldige reis.